1. Bestuur en organisatie

c. Wat willen we bereiken en wat gaan we daarvoor doen?

Doelstelling:

Onze gemeente heeft een professionele, betrouwbare en voor ieder toegankelijke dienstverlening, die modern is en optimaal gebruikmaakt van de mogelijkheden van verdergaande digitalisering.

Wij blijven sterk inzetten op digitalisering. Dit betekent dat we doorgaan met het digitaliseren van gemeentelijke producten. Inmiddels hebben we ruim 100 producten gedigitaliseerd. Voor degenen die niet van deze ingang gebruik kunnen maken, blijft maatwerk via de andere kanalen (o.a. balie en telefoon) noodzakelijk. Aan de hand van serviceformules maken we concrete afspraken met elkaar over wat inwoners en ondernemers van onze dienstverlening kunnen verwachten. Hiermee borgen we kwaliteit.

Resultaat:

Actie:

Doorontwikkeling van het klanten contact centrum (KCC).

Digitaal waar het kan en face-to-face waar het moet.

De uitkomsten van een aantal pilots zetten we in voor de doorontwikkeling van de toekomstige dienstverlening meer op locatie. Daarnaast onderzoeken we de mogelijkheid om gemeentelijk producten onder te brengen bij maatschappelijke voorzieningen (bv. in bibliotheken en/of dorpshuizen).

Voldoen aan de normen die opgenomen zijn in het kwaliteitshandvest (beloften over de vier kanalen).

De organisatie meenemen en de inwoners informeren over onze ‘beloften’

Sturen op de resultaten/uitkomsten. Met name het tijdig afhandelen van terugbelverzoeken frequent monitoren. Ook op het tijdig afhandelen van de zaken wordt gestuurd.

Doelstelling:
Gemeente De Fryske Marren investeert in een communicatievere organisatie en bestuur, dat open, proactief, eerlijk en helder communiceert.

Communicatie is een wisselwerking en steeds minder eenrichtingsverkeer. We investeren op actieve communicatie bij participatietrajecten en op bewustwording, kennis en vaardigheden. Daarnaast op consistentie in onze profilering aan de hand van ‘Het verhaal van De Fryske Marren’. Onze communicatie is efficiënt en resultaatgericht. Dit betekent een optimale benutting van communicatiecapaciteit en middelen en het stellen van prioriteiten.

Resultaat:

Actie:

Zichtbaar en herkenbaar ‘’Ons’’ verhaal van de organisatie.

Uitvoering actieplan.

Zichtbaar en herkenbaar verhaal van het gebied De Fryske Marren.

Vervolg geven aan actieplan.

Een communicatieve(re) en participatieve(re) organisatie.

Beleid en actieplan ontwikkelen tot het versterken van de communicatiekracht van onze medewerkers, investeren in schrijftrainingen en in participatietrainingen.

Deze pagina is gebouwd op 11/09/2022 10:39:29 met de export van 11/09/2022 10:33:16